Gemeente Weert start nieuw proces melding 'openbare ruimte'

Melding indienen makkelijker én inzichtelijker

1-9-2020

Zwerfafval bij een afvalbak.

Zwerfafval bij een afvalbak.

Meldingen van bijvoorbeeld omgewaaide bomen, kapotte verkeerslichten, gedumpt afval of overlast in de openbare ruimte doet u bij de gemeente: de zogenaamde melding openbare ruimte. Die melding kunt u al digitaal doen, maar het proces wordt nu nóg makkelijker en vooral inzichtelijker. Vanaf 1 september start de gemeente Weert met dit nieuwe proces voor de meldingen openbare ruimte.

Vanuit de ogen van de inwoner

Samen met inwoners heeft de gemeente Weert vorig jaar het proces van een melding openbare ruimte onder de loep genomen. Hoe kijken ze aan tegen het indienen van zo’n melding? Wat missen inwoners? Wat kan anders? Op die manier is de ultieme ‘klantbeleving’ geschetst. Daarmee is het proces verbeterd en is het nog makkelijker om een melding openbare ruimte in te dienen. Het digitale formulier is eenvoudiger, zodat een melding doen nog sneller gaat.

Volg de melding

Voortaan kunt u de melding openbare ruimte via uw DigiD, uw digitale identiteit, doen. Het voordeel daarvan is dat u achteraf de status van de melding kan volgen. Door in te loggen via MijnOverheid of de Persoonlijke Internet Pagina (PIP) van de gemeente Weert kunt u precies zien hoever de afhandeling van de melding is. Het blijft ook mogelijk om een melding te doen zonder in te loggen met DigiD, maar dan kunt u de status van de melding niet volgen.

Over DigiD

DigiD is uw digitale identiteit. Het is een gemeenschappelijk systeem om veilig in te loggen, bijvoorbeeld via de website van de gemeente Weert. De makkelijkste manier om in te loggen is met behulp van de DigiD app. Kijk voor meer informatie op www.digid.nl