Ga terug naar:

Kinderopvangtoeslagaffaire: krijg hulp bij problemen

Gemeente en Belastingdienst kunnen helpen

8-2-2021

Een kind dat aan het tekenen is.

Een kind dat aan het tekenen is.

Door problemen bij de uitvoering van de kinderopvangtoeslag door de Belastingdienst zijn duizenden ouders in Nederland getroffen. De Belastingdienst wil herstellen wat fout is gegaan. Zij hebben alleen nog niet alle gedupeerden in beeld. Om de gedupeerden te kunnen helpen, is het van belang dat zij zich melden. Bent u een van deze gedupeerden? Meld u dan bij de Belastingdienst en bij de gemeente. Zij kunnen u helpen. De Belastingdienst zorgt voor een compensatie. De gemeente kan helpen bij extra problemen die zijn ontstaan rondom huisvesting, schulden, inkomen, zorg en de opvoeding van kinderen.

Hoe helpt de Belastingdienst?

De Belastingdienst compenseert ouders die slachtoffer zijn van de kinderopvangtoeslagenaffaire. Denkt u dat uw kinderopvangtoeslag tussen 2005 en 2019 onterecht is stopgezet of heeft u te maken gehad met (vermoedelijk) onterechte terugvorderingen? Dan kunt u contact opnemen met het serviceteam van de Belastingdienst: Serviceteam gedupeerden kinderopvangtoeslag, tel. 0800 - 23 58 358  (maandag t/m donderdag van 8.00 - 20.00 uur en op vrijdag van 8.00 - 17.00 uur). De Belastingdienst onderzoekt dan of uw kinderopvangtoeslag onterecht is gestopt. Verder bekijken zij ook of u recht heeft op compensatie of tegemoetkoming. Ook wanneer u niet weet of u tot de doelgroep behoort en voor compensatie in aanmerking kunt komen, kunt u contact opnemen met het serviceteam.

Mocht u meer informatie willen, dan vindt u deze op de volgende website:
Belastgingdienst - Toeslagen Herstel.

Hoe helpt de gemeente?

De Belastingdienst compenseert de gedupeerden, maar dit is niet altijd voldoende om uit de problemen te blijven. Er kunnen bijvoorbeeld andere problemen zijn ontstaan rondom huisvesting, schulden, inkomen, zorg en de opvoeding van kinderen.

Bent u gedupeerde van de kinderopvangtoeslagaffaire en heeft u problemen met een van bovengenoemde vragen en woont u in de gemeente Weert? Neemt u dan contact met ons op. U kunt dat doen door te bellen met De Vraagwijzer: Tel. (0495) - 575 000. Ook kunt u een mail sturen naar vraagwijzer@weert.nl. De medewerker zorgt ervoor dat u op de juiste plek terechtkomt voor de ondersteuning die nodig is.

De Vraagwijzer

Contactgegevens De Vraagwijzer

De Vraagwijzer maakt u wegwijs in de wereld van regelingen en voorzieningen op het gebied van wonen, welzijn, zorg, jeugdzorg, werk en inkomen.

 

Wilhelminasingel 101, 6001 GS Weert

Bij een bezoek aan het stadhuis gelden deze huisregels.

 Postbus 950, 6000 AZ Weert
 (0495) 575 000
Vanuit het buitenland: +31 495 575 000
 vraagwijzer@weert.nl
 www.devraagwijzer.nl

Vanwege het coronavirus werkt De Vraagwijzer uitsluitend op afspraak! De vrije inloop (dat is zonder afspraak langs komen) is niet meer mogelijk. Voor het maken van een afspraak kunt u bellen met tel. (0495) 575 000, kies in het menu voor De Vraagwijzer.

 

Openingstijden
Dag Telefonisch bereikbaar
Maandag 08.30 tot 12.30 uur
Dinsdag 08.30 tot 12.30 uur
Woensdag 08.30 tot 12.30 uur
Donderdag 08.30 tot 12.30 uur
Vrijdag 08.30 tot 12.30 uur