Ga terug naar:

Nieuwe Wmo-hulpmiddelenleverancier Weert

1-3-2021

Gebruiker in een rolstoel.

Gebruiker in een rolstoel.

Met ingang van 1 maart 2021 heeft de gemeente Weert een nieuwe Wmo-hulpmiddelenleverancier, Kersten Hulpmiddelen uit Roermond. Inwoners die gebruik maken van een Wmo-hulpmiddel hebben hierover een brief ontvangen.

Inwoners met een Wmo-hulpmiddel houden hun eigen hulpmiddel in bruikleen. Vanaf 1 maart 2021 zorgt Kersten voor de verzekering, het onderhoud en de reparaties van het hulpmiddel.

Vragen hulpmiddel

Voor vragen over het hulpmiddel kan contact worden opgenomen met Kersten. Inwoners met een Wmo-hulpmiddel ontvangen binnenkort ook meer informatie vanuit Kersten.
Kersten is dagelijks bereikbaar op telefoonnummer (088) 5509 000. Ook bij pech of voor een reparatie kunt u via dit telefoonnummer contact opnemen met Kersten. U kunt ook contact opnemen per e-mail via wmoweert-nederweert@kerstenhulpmiddelen.nl.

Zodra de corona-maatregelen het toelaten, zal Kersten starten met servicepunten op een centrale plek binnen de gemeente. Op deze servicepunten kunt u zonder afspraak terecht voor kleine reparaties of technische vragen.

Vragen over de overgang naar de nieuwe leverancier?

Heeft u vragen over de overgang naar Kersten? Neem dan contact op met De Vraagwijzer van de gemeente Weert. Dit kan telefonisch tussen 8.30 uur en 12.30 uur via telefoonnummer (0495) 575 000 . Ook kunt u een e-mail sturen naar vraagwijzer@weert.nl.

Achtergrond

De afgelopen jaren is Medipoint de vaste leverancier van de gemeente Weert geweest. Het contract met Medipoint loopt af, en daarom is een Europese aanbestedingsprocedure gestart. Hieruit is Kersten Hulpmiddelen gecontracteerd. De aanbesteding is samen met de gemeente Nederweert uitgevoerd.