Parkeerabonnement werknemers (op straat parkeren)

Werkt in of rondom het centrum en wilt u parkeren op straat? Dan kunt u een parkeerabonnement aanvragen.

Waar kunt u parkeren?

Het parkeerabonnement is alleen geldig in zone 2 (zie kaart hieronder) en niet in parkeergarages.

Wat moet u weten?

U komt in aanmerking voor een parkeerabonnement als:

  • U komt alleen in aanmerking voor een parkeerabonnement voor zone 2 als u in zone 1 of 2 werkt.
  • Het abonnement wordt uitsluitend op kenteken verstrekt, tenzij u kunt aantonen dat er sprake is van het gebruik van wisselende voertuigen door uw werk.

Kosten

Werknemer: € 273,60 per jaar of € 22,80 per maand.

Wat heeft u nodig?

Voor het aanvragen van een parkeerabonnement heeft u nodig:

  • Een werkgeversverklaring.
  • Heeft uw voertuig een buitenlands kenteken? Dan levert u een kopie van de kentekenpapieren in.
  • Staat het voertuig geregistreerd op de naam van een lease- of verhuurmaatschappij? Dan levert u een kopie in van het lease- of huurcontract.

Wijzigen kenteken

Heeft u een nieuw voertuig? Dan is het mogelijk om online het kenteken te wijzigen via de knop ‘online regelen’ (bovenaan deze pagina).
De aanvraag van een nieuw parkeervignet kost € 7,-.

Opzeggen parkeerabonnement

Uw parkeerabonnement- of vergunning dient u schriftelijk op te zeggen via het formulier bij de knop ‘online regelen’ (bovenaan deze pagina). U dient het opzegformulier inclusief uw parkeervignet te versturen naar het volgende adres: Gemeente Weert, Postbus 950, 6000 AZ Weert.

Parkeervignet verloren?

Het is mogelijk om een nieuw parkeervignet online aan te vragen via de knop’ online regelen’ (bovenaan deze pagina).
De aanvraag van een nieuw parkeervignet kost € 7,-.

Meer informatie

Voor meer informatie, lees de algemene voorwaarden.
U kunt ook uw vraag ook stellen via de e-mail (parkeerbeheer@weert.nl) of door te bellen met de gemeente via telefoonnummer (0495) 575 000.