Heeft u uw stempas niet ontvangen, bent u deze kwijt of is de stempas beschadigd, vraag dan zo snel mogelijk, met een geldig legitimatiebewijs, een vervangende stempas aan bij de gemeente. Dit kan digitaal, schriftelijk of mondeling.
Digitaal
U kunt digitaal via de knop hieronder een nieuwe stempas aanvragen:
Vervangende stempas aanvragen
U heeft DigiD nodig om een aanvraag te kunnen doen.
Schriftelijk
Het schriftelijke verzoek, samen met een kopie van een geldig identiteitsbewijs, moet uiterlijk vrijdag 11 maart 12.00 uur in het bezit zijn van de gemeente:
Gemeente Weert,
Afd. Publiekszaken, team Verkiezingen
Postbus 950
6000 AZ Weert
Mondeling
Het is ook mogelijk om persoonlijk een nieuwe stempas aan te vragen in het stadhuis. Ook hiervoor geldt dat dit kan tot uiterlijk vrijdag 11 maart 12.00 uur. Hiervoor moet u een geldig identiteitsbewijs meenemen. Voor de contactgegevens en openingstijden, zie deze pagina.
Pas teruggevonden?
Mocht u de oude stempas weer terugvinden, dan is het niet meer mogelijk om met de oude stempas te stemmen. U kunt alleen stemmen met de nieuwe stempas.
Identiteitsbewijs gestolen of vermist?
Is het identiteitsbewijs gestolen of vermist? Dan kunt u bij de gemeente een verklaring van verlies of diefstal tekenen. Bij de aanvraag voor een nieuwe stempas toont u de verklaring van verlies of diefstal, samen met een pasje met daarop uw naam en foto. Denk bijvoorbeeld aan een gepersonaliseerde OV-chipkaart of een ziekenhuispas.
Het verzoek om een vervangende stempas moet uiterlijk vrijdag 11 maart om 12.00 uur ontvangen zijn door de gemeente Weert.
Terug naar de hoofdpagina over de gemeenteraadsverkiezingen.
