Ga terug naar:

DigiD / MijnOverheid

Logo van DigiD.DigiD staat voor Digitale identiteit. Het is een gemeenschappelijk systeem van de overheid. Met uw DigiD kunt u inloggen op onze website. DigiD stuurt dan uw Burgerservicenummer (BSN) aan ons door. Daarmee kunnen we uw identiteit controleren.

Hoe vraagt u DigiD aan?

Op de website van DigiD vraagt u DigiD aan. U heeft daarvoor uw BSN nodig. Na uw aanvraag krijgt u van DigiD uw inloggegevens, zoals een gebruikersnaam en wachtwoord. U moet een keer de inloggegevens activeren. Daarna kunt u er mee inloggen op onze website.

Kijk voor meer informatie op www.DigiD.nl.

MijnOverheid

Op MijnOverheid kunt u uw berichten van de overheid ontvangen en uw persoonlijke gegevens inzien. Zo kunt u digitale post van de overheid ontvangen in de Berichtenbox. Bijvoorbeeld een aanslag van de Belastingdienst. Ook kunt u bepaalde gegevens inzien die de overheid over u heeft. Bijvoorbeeld de WOZ-waarde van uw woning of de datum van uw laatste APK.

De gemeente Weert biedt de onderstaande producten aan via MijnOverheid:

Wilt u graag dat iemand anders uw zaken regelt met de overheid? Of wilt u voor een ander een zaak met de overheid regelen? U regelt dit eenvoudig via machtigen.digid.nl.

Berichtenbox

Post van de overheid direct lezen op uw mobiel of tablet? Dat kan ook, met de Berichtenbox app van MijnOverheid. De app kunt u downloaden via de officiële stores. U activeert de app eenmalig met uw DigiD. Vervolgens is het inloggen gemakkelijk, u doet dat snel met alleen een pincode.

Kijk voor meer informatie op www.MijnOverheid.nl.

Hierboven wordt een Youtube-video getoond. U kunt deze video ook via de website van Youtube bekijken.

"Nederland digitaliseert in hoog tempo.
We shoppen, bankieren, boeken reizen online
Ook de overheid biedt haar diensten steeds vaker digitaal aan.
MijnOverheid biedt toegang tot uw berichten, uw persoonlijke gegevens...
...en uw lopende zaken bij steeds meer overheidsdiensten.
Overzichtelijk, veilig en altijd beschikbaar.
Via MijnOverheid ziet u welke persoonlijke gegevens de overheid van u heeft vastgelegd.
Zo kunt u controleren hoe u bij het Kadaster, WOZ of Basisregistratie Personen geregistreerd bent.
Klopt er iets niet, dan ziet u waar u terecht kunt om het aan te passen.
De overheid heeft uw juiste gegevens nodig voor bijvoorbeeld het toekennen van een uitkering of toeslag.
En wilt u post van de overheid liever digitaal ontvangen? Dat kan met de Berichtenbox van MijnOverheid.
In uw persoonlijke Berichtenbox ontvangt u berichten over uw toeslagen, uw kinderbijslag...
...betaalspecificaties van uw WW, of het verlopen van uw rijbewijs of APK.
Als er een bericht voor u is, ontvangt u automatisch een e-mail.
Ook kunt u de status van uw lopende zaken bij de gemeente bekijken.
Hoe staat het bijvoorbeeld met de aanvraag van uw omgevingsvergunning?
Veel Nederlanders kennen al het gemak van MijnOverheid.
Ervaar het zelf en log in met uw DigiD op mijn.overheid.nl."