Melding openbare ruimte
Heeft u gezien dat iets kapot is in de openbare ruimte? Of heeft u ergens overlast van? Meld het ons, zodat we er iets aan kunnen doen.
Voor spoedeisende klachten zoals geluidsoverlast of stankoverlast kunt u het beste de milieuklachtentelefoon bellen. Telefoonnummer: (0495) 57 50 00. Dit nummer is ook buiten kantooruren bereikbaar.
Wat kunt u bijvoorbeeld melden?
- Kapotte duobak (vuilnisbak)
- Gedumpt afval
- Overlast van ongedierte
- Omgewaaide bomen
- Verstopte put
- Parkeeroverlast
- Kapot wegdek
- Defecte verkeerslichten
Straatverlichting
Kapotte straatverlichting (lichtmast) kunt u via bovenstaande groene knop melden. Via een speciale website geeft u heel makkelijk aan welke lichtmast het niet doet. Geef daarbij wel het juiste lichtmastnummer aan.
Zijn er meerdere lichtmasten kapot, maak dan voor elke lichtmast een nieuwe melding aan!
Hoe lang duurt het?
Meestal lossen we uw melding binnen 2 weken op. U kunt bij het melden aangeven of u op de hoogte gehouden wilt worden. Dan nemen we contact met u op als het bijvoorbeeld langer gaat duren.
Volg de status van uw melding
Als u de melding openbare ruimte via uw DigiD doet, kunt u achteraf de status van de melding volgen. Door in te loggen op deze webpagina (Persoonlijke Internet Pagina / PIP) kunt u precies zien hoever de afhandeling van de melding is. Het blijft ook mogelijk om een melding te doen zonder in te loggen met DigiD, maar dan kunt u de status van de melding niet volgen.
Op uw Persoonlijke Internet Pagina (PIP) kunt u ook contactgegevens toevoegen of aanpassen, zodat de gemeente u eventueel kan bereiken. Hier kunt u ook later nog informatie over de melding toevoegen en aangeven of u op de hoogte gehouden wil worden.