De Vraagwijzer

De Vraagwijzer maakt u wegwijs in de wereld van regelingen en voorzieningen op het gebied van wonen, welzijn, zorg, jeugdzorg, werk en inkomen. De Vraagwijzer onderhoudt contact met alle mogelijke aanbieders op deze gebieden en is op de hoogte van de gegevens in de sociale kaart. De medewerkers van de Vraagwijzer informeren en adviseren gratis, stellen uw belang centraal én stellen uw privacy voorop.      

Wat doet de Vraagwijzer?

De Vraagwijzer geeft onder andere informatie over:

  • gezondheidszorg, consumentenzaken, instanties en voorzieningen; 
  • verzorging, verpleging, thuiszorg en praktische ondersteuning thuis; 
  • zo lang mogelijk zelfstandig wonen; 
  • seniorenwoningen; 
  • financiële en wettelijke regelingen (bijvoorbeeld Wmo, AOW, (bijzondere) bijstand, huur- en zorgtoeslag) en het persoonsgebonden budget; 
  • hulp bij problemen als gevolg van ouderdom, ziekte, handicap; 
  • (aangepast) vervoer en vervoersvoorzieningen; 
  • personen- en familierecht; 
  • ontspanning en vrije tijd; 
  • kinderopvang(toeslag);
  • opvoeden en opgroeien;
  • jeugdzorg;
  • dagopvang.

De Vraagwijzer helpt bij:

  • het invullen van formulieren en schrijven van brieven;
  • het vinden van gespecialiseerde instanties en personen;

De Vraagwijzer:

  • geeft u algemene informatie over het Meldpunt Discriminatie. Een melding kan gedaan worden via het Meldpunt Discriminatie. Kijk voor meer informatie op deze pagina.

Contact

U kunt een afspraak maken via de website, zie deze pagina. Wilt u liever bellen of een afspraak maken aan de balie? Onderaan deze pagina staan de contactgegevens en openingstijden van de Vraagwijzer.

Bereikbaarheid voor minder validen

Voor mindervalide bezoekers is de toegang goed geregeld. Zij kunnen  in de garage onder het stadhuis parkeren (betaald parkeren, u betaalt achteraf) en met de lift naar de hal. Verder zijn er op de Wilhelminasingel aan de zijde van het stadhuis en aan de overzijde in totaal drie invalidenparkeerplaatsen. De inrichting van de balie zorgt voor een betere privacy. Bezoekers die op hun beurt wachten kunnen van diverse zitjes in de ruime hal gebruik maken.

Links

Sociale Kaart
Overzicht van folders van Punt Welzijn
Voedselbank Weert

De Vraagwijzer

Contactgegevens De Vraagwijzer

De Vraagwijzer maakt u wegwijs in de wereld van regelingen en voorzieningen op het gebied van wonen, welzijn, zorg, jeugdzorg, werk en inkomen.

 

Wilhelminasingel 101, 6001 GS Weert

Bij een bezoek aan het stadhuis gelden deze huisregels.

 Postbus 950, 6000 AZ Weert
 (0495) 575 000
Vanuit het buitenland: +31 495 575 000
 vraagwijzer@weert.nl
 www.devraagwijzer.nl
Openingstijden
Dag Balie Telefonisch
bereikbaar
Maandag 9.00 tot 12.30 uur (zonder afspraak) 8.30 tot 12.30 uur
Dinsdag 9.00 tot 12.30 uur (zonder afspraak) 8.30 tot 12.30 uur
Woensdag 9.00 tot 12.30 uur (zonder afspraak)
13.30 tot 16.00 uur (op afspraak)
8.30 tot 12.30 uur
Donderdag 9.00 tot 12.30 uur (zonder afspraak) 8.30 tot 12.30 uur
Vrijdag 9.00 tot 12.30 uur (op afspraak) 8.30 tot 12.30 uur

Een afspraak kunt u digitaal via de website maken, zie deze pagina.