Lees voor ?

De Vraagwijzer

Logo van De Vraagwijzer.

Logo van De Vraagwijzer.

De Vraagwijzer maakt u wegwijs in de wereld van regelingen en voorzieningen op het gebied van wonen, welzijn, zorg, werk en inkomen. De Vraagwijzer onderhoudt contact met alle mogelijke aanbieders op deze gebieden. De medewerkers van De Vraagwijzer informeren en adviseren u gratis, stellen uw belang centraal én stellen uw privacy voorop.      

Wat doet De Vraagwijzer?

De Vraagwijzer geeft onder andere informatie over:

  • Gezondheidszorg, consumentenzaken, instanties en voorzieningen
  • Werk en Inkomen
  • Regelingen voor mensen met een laag inkomen
  • De WMO, ondersteuning zoals: begeleiding, hulp bij huishouden, (aangepast) vervoer en vervoersvoorzieningen, woningvoorzieningen
  • Hulp bij schulden of betalingsregelingen
  • Toeslagen van de Belastingdienst
  • Hulp bij problemen als gevolg van ouderdom, ziekte, handicap 
  • Ontspanning en vrije tijd
  • Kinderopvang(toeslag) en peuterplekken
  • Opvoeden en opgroeien
  • Ziektekostenverzekering

De Vraagwijzer geeft niet alleen informatie, maar helpt ook bij het invullen van formulieren. Als de medewerkers van De Vraagwijzer u niet goed kunnen helpen, dan verwijzen ze u goed en snel door naar de juiste organisatie.

Contact

De Vraagwijzer

De Vraagwijzer maakt je wegwijs in de wereld van regelingen en voorzieningen op het gebied van wonen, welzijn, zorg, werk en inkomen.

 

Wilhelminasingel 101, 6001 GS Weert | Routebeschrijving | Parkeren
Bij een bezoek aan het stadhuis gelden deze huisregels.
(0495) 575 000
Vanuit het buitenland: +31 495 575 000
Postbus 950, 6000 AZ Weert

De Vraagwijzer is dagelijks telefonisch bereikbaar, zie de tijden hieronder.

Openingstijden
Dag Telefonisch bereikbaar Vrije inloop (zonder afspraak)
Maandag

08.30 tot 12.30 uur

-

  Maandag 10 april (Tweede Paasdag) is De Vraagwijzer gesloten.

Dinsdag

08.30 tot 12.30 uur

-
Woensdag 08.30 tot 12.30 uur -
Donderdag 08.30 tot 12.30 uur

09.00 tot 12.00 uur


De vrije inloop is bedoeld voor het stellen van een korte vraag.
Voor meerdere en uitgebreide persoonlijke vragen kun je
een 'afspraak op maat' maken in het stadhuis, via telefoonnummer
(0495) 575 000 (kies in het menu voor 'De Vraagwijzer').

Vrijdag 08.30 tot 12.30 uur -

Langere wachttijd huishoudelijke hulp

Vanwege personeelstekort bij externe aanbieders, kan het zijn dat de wachttijd langer dan gebruikelijk is voordat hulp bij het huishouden kan starten.

Bereikbaarheid voor minder validen

Voor mindervalide bezoekers is de toegang goed geregeld. Zij kunnen  in de garage onder het stadhuis parkeren (betaald parkeren, u betaalt achteraf) en met de lift naar de hal. Verder zijn er op de Wilhelminasingel aan de zijde van het stadhuis en aan de overzijde in totaal drie invalidenparkeerplaatsen. De inrichting van de balie zorgt voor een betere privacy. Bezoekers die op hun beurt wachten kunnen van diverse zitjes in de ruime hal gebruik maken.

Handige Links

 
Deze site gebruikt cookies. Info / uitzetten