De Vraagwijzer

U bevindt zich hier: Home » Wonen en leven » Vraagwijzer - Decentralisaties sociaal domein - WMO » De Vraagwijzer

De Vraagwijzer

De Vraagwijzer maakt u wegwijs in de wereld van regelingen en voorzieningen op het gebied van wonen, welzijn, zorg, werk en inkomen. De Vraagwijzer onderhoudt contact met alle mogelijke aanbieders op deze gebieden en is op de hoogte van de gegevens in de sociale kaart. De medewerkers van de Vraagwijzer informeren en adviseren gratis, stellen uw belang centraal én stellen uw privacy voorop.      

Wat doet de Vraagwijzer?

De Vraagwijzer geeft onder andere informatie over:

  • gezondheidszorg, consumentenzaken, instanties en voorzieningen; 
  • verzorging, verpleging, thuiszorg en praktische ondersteuning thuis; 
  • zo lang mogelijk zelfstandig wonen; 
  • seniorenwoningen; 
  • financiële en wettelijke regelingen (bijvoorbeeld Wmo, AOW, (bijzondere) bijstand, huur- en zorgtoeslag) en het persoonsgebonden budget; 
  • hulp bij problemen als gevolg van ouderdom, ziekte, handicap; 
  • (aangepast) vervoer en vervoersvoorzieningen; 
  • personen- en familierecht; 
  • ontspanning en vrije tijd; 
  • kinderopvang(toeslag);
  • opvoeden en opgroeien

De Vraagwijzer helpt bij:

  • het invullen van formulieren en schrijven van brieven;
  • het vinden van gespecialiseerde instanties en personen;

De Vraagwijzer:

  • is het lokale Meldpunt Discriminatie (www.advlimburg.nl). Via De Vraagwijzer kunt u informatie krijgen, maar een melding kan gedaan worden via het Meldpunt Discriminatie. Kijk voor meer informatie op deze pagina.

Contact

U kunt een afspraak maken via de website, zie deze pagina. Wilt u liever bellen of een afspraak maken aan de balie? Onderaan deze pagina staan de contactgegevens en openingstijden van de Vraagwijzer.

Bereikbaarheid voor minder validen

Voor mindervalide bezoekers is de toegang goed geregeld. Zij kunnen  in de garage onder het stadhuis parkeren (betaald parkeren, u betaalt achteraf) en met de lift naar de hal. Verder zijn er op de Wilhelminasingel aan de zijde van het stadhuis en aan de overzijde in totaal drie invalidenparkeerplaatsen. De inrichting van de balie zorgt voor een betere privacy. Bezoekers die op hun beurt wachten kunnen van diverse zitjes in de ruime hal gebruik maken.

Links

 Sociale Kaart
 Overzicht van folders van Punt Welzijn

Contactgegevens De Vraagwijzer
Logo van De Vraagwijzer.

De Vraagwijzer

De Vraagwijzer maakt u wegwijs in de wereld van regelingen en voorzieningen op het gebied van wonen, welzijn, zorg, werk en inkomen.

 
Icoontje

Wilhelminasingel 101, 6001 GS Weert

Icoontje

Postbus 950, 6000 AZ Weert

Icoontje

(0495) 575 000, elke werkdag van 8.30 uur tot 12.30 uur.
Vanuit het buitenland: +31 495 575 000

Icoontje
Openingstijden
Dag Open inloop
(zonder afspraak)
Op afspraak
Maandag 8.30 tot 12.30 uur Geen afspraken
Dinsdag 8.30 tot 12.30 uur Geen afspraken
Woensdag 8.30 tot 12.30 uur 13.30 tot 16.00 uur
Donderdag 8.30 tot 12.30 uur Geen afspraken
Vrijdag Geen inloop 9.00 tot 12.30 uur
 
Icoontje vraagwijzer@weert.nl
Icoontje www.devraagwijzer.nl

Deel deze pagina

Zoeken

 Deze zoekmachine maakt gebruik van Javascript. Uw browser ondersteunt dit niet, of javascript staat uitgeschakeld.

Deze site gebruikt 'cookies'.
Strikt noodzakelijke cookies
Deze cookies zijn noodzakelijk en worden gebruikt om de website goed te laten functioneren. Voorbeelden zijn cookies voor de zoekmachine of een inlog-scherm voor redacteuren van de website.
Cookies voor extra functionaliteit
Deze cookies worden gebruikt bij extra functionaliteit. Bijvoorbeeld voor het afspelen van videofilmpjes (Youtube), het tonen van Twitter-berichten.
Analytische cookies
Deze cookies worden gebruikt om anoniem statistische gegevens over het gebruik van de site te kunnen meten. Bijvoorbeeld welke pagina's er worden bekeken. Deze gegevens worden gebruikt om de site verder te verbeteren.
Meer info / uitzetten