Lees voor ?

Bodemdossier opvragen of inzien

Je kunt bij de gemeente Weert, tegen betaling, digitaal een bodemdossier opvragen. In een bodemdossier kunnen o.a. (oriënterende) bodemonderzoeken, verkennende onderzoeken, saneringsonderzoeken, historische onderzoeken en saneringsplannen aanwezig zijn. Gebruik voor de aanvraag het digitale formulier via de knop 'online regelen' hierboven. 
Je kunt ervoor kiezen om stukken per post (analoog) te ontvangen, digitaal te ontvangen of in te zien in het stadhuis.

Opgelet! Voor de aanvraag heb je DigiD of eHerkenning nodig. 

Levertijd

Wij streven er naar om je aanvraag binnen 10 werkdagen af te handelen.

Als je géén gebruik maakt van DigiD of eHerkenning, dan kunnen we niet garanderen dat we binnen 10 werkdagen kunnen leveren. Daarnaast hebben we in dat geval een mobiel telefoonnummer nodig om de documenten via een beveiligde omgeving (met verificatiecode) naar je te versturen.

Status aanvraag volgen

Je kunt de status van jouw aanvraag volgen. Door in te loggen op jouw Persoonlijke Internet Pagina (PIP) kun je precies zien hoever de afhandeling van de aanvraag is. Hier kun je ook later nog informatie over de aanvraag toevoegen en aangeven of je op de hoogte gehouden wil worden.

Kies je voor het opvragen van de stukken?

  • Wij communiceren met je via de Persoonlijke Internet Pagina (PIP).
  • Digitale documenten worden via de Persoonlijke Internet Pagina (PIP) aan je beschikbaar gesteld.
    Opgelet! Als we digitale documenten naar je opsturen via e-mail, dan we hebben ook altijd een mobiel telefoonnummer nodig. Dit is nodig om je een verificatiecode te sturen waarmee je, in een beveiligde omgeving, de documenten kunt openen.
  • Analoge documenten worden naar het adres van jouw DigiD of eHerkenning gestuurd.
  • De factuur sturen wij naar het adres dat gekoppeld is aan jouw DigiD of eHerkenning.

Kies je voor het inzien van de stukken in het stadhuis?

  • Daarvoor maken wij een afspraak met je.
  • Je geeft aan hoe wij je kunnen bereiken om een afspraak in te plannen.
  • Als je de dossiers na inzage alsnog op papier wil ontvangen, gelden dezelfde tarieven als bij het opvragen van de dossiers. Je zult deze op een later tijdstip geanonimiseerd van ons ontvangen via analoge post.

Kosten

Je betaalt altijd achteraf, na ontvangst van een factuur. Je krijgt deze factuur gestuurd naar het adres dat gekoppeld is aan jouw DigiD of eHerkenning. Meer informatie over de kosten lees je in de legesverordening van de gemeente Weert.

Privacy

Op grond van de AVG mag je geen informatie publiceren of op andere wijze openbaar maken over nog levende personen, op een zodanige wijze dat de belangen van deze personen kunnen worden geschaad. Voor zowel digitale als analoge inzage hanteert de gemeente Weert dezelfde lijn: er worden geen persoonsgegevens gedeeld.

De gemeente Weert verwerkt persoonsgegevens om haar wettelijke taken uit te voeren, informatie te verstrekken aan inwoners en bedrijven of om diensten te verlenen. Voor meer info, zie de pagina 'Privacyverklaring'.

Auteursrechten

Foto’s maken van stukken waar auteursrechten op rusten is uitsluitend toegestaan voor eigen gebruik. Wil je deze toch publiceren, in welke vorm dan ook, dan ben je verplicht om toestemming te vragen aan de auteursrechthebbende. Je bent hier zelf verantwoordelijk voor.

Publiceren

Bij publicatie van archiefstukken of van onderzoek met behulp van onze archieven dien je altijd aan bronvermelding te doen. Van elke publicatie ontvangen wij graag een exemplaar.

Veelgestelde vragen

Kan ik een dossier ook inzien in plaats van ontvangen?

Ja, dat kan. Als je iets wil inzien, dan vul je het digitale formulier bovenaan deze pagina in. In dit formulier geef je aan dat je stukken wilt inzien. Als de gevraagde stukken (tekeningen of dossier) klaarliggen, nemen we contact met je op en maken we een afspraak. Je kunt ze dan inzien in het stadhuis in Weert, Wilhelminasingel 101 in Weert. Tijdens de afspraak is het niet mogelijk specialistische vragen te stellen. Het kan daarom handig zijn zelf een deskundig persoon mee te nemen. Houd er rekening mee dat tekeningen, als je de tekeningen of dossiers dan alsnog op papier wil ontvangen, dezelfde kosten gelden als bij het opvragen van de stukken. Voor de kosten, zie hierboven of in de legesverordening

Kan ik ook tekeningen van riolering, kabels, leidingen, kadastrale grenzen en luchtkanalen opvragen?

Nee. We hebben geen tekeningen beschikbaar van riolering, kabels, leidingen en luchtkanalen. Voor tekeningen met kadastrale grenzen kun je bij het Kadaster terecht.

Vragen?

Heb je vragen over aanvragen van dossiers of kun je geen gebruik maken van DigiD of eHerkenning? Stuur dan een e-mail aan gemeente@weert.nl of maak gebruik van het contactformulier.

Cookiemelding
Deze site gebruikt cookies. Info / uitzetten Deze site gebruikt cookies. Info / uitzetten