Lees voor ?

Uitleg parkeerabonnement

Slagboom in een parkeergarage.

Slagboom in een parkeergarage.

Wil u parkeren in een parkeergarage of op parkeerterrein Centrum-Noord? Dan vraagt u dit aan via het digitaal parkeerloket. Om uw parkeerabonnement aan te vragen activeert u eenmalig het parkeerloket, vervolgens vraagt u uw abonnement aan en betaalt u deze direct via iDeal.

Op deze pagina leggen we u stap voor stap uit hoe dit snel en gemakkelijk werkt.

Wat moet u doen?

Als particulier kunt u uw parkeerabonnement aanvragen via DigiD. Wilt u het parkeerabonnement aanvragen namens een bedrijf? Dan logt u in via eHerkenning.

Logo van DigiD.Particulieren

Is dit de eerste keer dat u naar het digitale parkeerloket gaat? Activeer dan uw account via de volgende stappen.

Heeft u geen DigiD? Vraag deze aan via: www.digid.nl/digid-aanvragen-activeren
Kunt u geen DigiD aanvragen? Neem dan contact met ons op.
Voor meer info over DigiD, zie deze pagina.

Logo - eHerkenningBedrijven

Is dit de eerste keer dat u naar het digitale parkeerloket gaat? Activeer dan uw account via de volgende stappen.

Heeft uw bedrijf nog geen eHerkenning? Kijk dan op www.eHerkenning.nl hoe u deze kunt aanvragen.
Voor meer info over eHerkenning, zie deze pagina.

Eenmalig uw gegevens invullen

Om het parkeerloket in gebruik te nemen, moet u dit eenmalig activeren. U doet dit door uw e-mailadres te koppelen aan uw account:

  • Klik op 'uw accountinstellingen' of klik bovenaan de pagina op 'Welkom, <uw naam>' om uw e-mailadres toe te voegen.
  • Vul bij 'Contactgegevens' minimaal uw telefoonnummer en e-mailadres in en klik dan op 'Opslaan' onderaan de pagina.
  • U ontvangt nu een verificatiebericht via e-mail.
  • Ga naar uw 'Postvak IN' van uw mailadres dat u zojuist heeft opgegeven. Hier ontvangt u een e-mail van de gemeente Weert met als afzendadres 'noreply@weert.nl'. In deze mail staat een controlelink waarop u kunt klikken. 
    Tip: kijk ook bij uw 'ongewenste mail' of in uw 'spam'-filter. In sommige gevallen komt de e-mail in een spam-filter of bij uw map 'ongewenste mail' terecht. 
  • Klik op de controlelink in deze e-mail of open deze door de link te kopiëren en te openen (plakken) in uw webbrowser.

 Uw e-mailadres is nu geregistreerd in het parkeerloket. U kunt nu producten aanvragen, wijzigen of uw contactgegevens veranderen.

Zodra u ingelogd bent in het parkeerloket, kunt u in het overzicht zien welke abonnementen voor parkeergarages voor u, op basis van uw adres, beschikbaar zijn.

  • Klik op 'Aanvragen' van een parkeerabonnement.
  • U doorloopt vervolgens een aantal stappen. Per stap klikt u aan wat voor u van toepassing is en vervolgens op 'volgende stap'.
  • Bij de stap 'Periode' selecteert u de gewenste start- en einddatum. Voor de einddatum geldt dat u het product voor maximaal één jaar kan aanvragen. Wilt u bijvoorbeeld uw parkeerabonnement per half jaar betalen? Dan geeft u dat aan door de gewenste einddatum op bijvoorbeeld 6 maanden te zetten.
    Voordat de 'einddatum' van uw product in zicht komt, ontvangt u automatisch een e-mail om deze weer te verlengen.
  • Bij de stap 'Voertuig' vult u het kenteken van uw eigen voertuig in. Klik daarna op 'Controleer bij RDW'.
  • Wanneer u alle stappen heeft doorlopen krijgt u een samenvatting te zien met de informatie die u heeft ingevuld. Controleer deze informatie zorgvuldig.

  • Bent u akkoord gegaan met de gegevens in de samenvatting? U kunt het product nu betalen via iDeal.
  • Nadat de betaling succesvol is afgerond komt het parkeerproduct in het overzicht van uw producten te staan.

 Uw parkeerabonnement is nu geregeld. U ontvangt een bevestiging hiervan per e-mail. U kan nu op basis van het kenteken van uw voertuig de garage in- en uitrijden. Per post ontvangt u ook een toegangspas voor de parkeergarage.

Wilt u, nadat u een product heeft afgenomen, een wijziging doorvoeren? Dan kunt u dat voortaan zelf regelen. Zo kunt u bijvoorbeeld uw kenteken wijzigen, een kenteken toevoegen of een product stopzetten via het digitale parkeerloket. U doorloopt hiervoor de stappen. 

Afbeelding van het digitaal parkeerloket.

Klik rechts op de knop 'Wijzigen'.

U kunt een tweede kenteken toevoegen aan uw parkeerabonnement. U wisselt zelf op welk voertuig u het abonnement geldig wilt laten zijn. 
U kunt maar met één voertuig gelijktijdig parkeren in de garage.

  • Ga in het digitale parkeerloket naar 'Wijzigen'.
  • Klik op 'kenteken toevoegen' en voer het kenteken van uw tweede voertuig in.

Afbeelding van het digitaal parkeerloket.

 U ontvang een e-mail met daarin de bevestiging dat het kenteken van uw tweede voertuig ook gekoppeld is aan uw abonnement.

Hulp nodig?

Komt u er aan de hand van de uitleg niet uit? Neem dan gerust contact op met parkeerbeheer via parkeerbeheer@weert.nl. Of maak een afspraak via (0495) 575 000.

Cookiemelding
Deze site gebruikt cookies. Info / uitzetten Deze site gebruikt cookies. Info / uitzetten