Lees voor ?

Uitleg bezoekersapp

Beschikt u over een parkeervergunning waar u met meerdere kentekens gebruik van maakt? Of woont u in zone 3 of heeft u hier een bedrijf en wilt u bezoek laten parkeren bij u in de straat? Dan dient u gebruik te maken van de bezoekersapp. Hiermee meldt u een geparkeerd voertuig aan- en af. In de video hieronder kunt u bekijken wat de bezoekersapp is en hoe deze werkt. 

Voor meer informatie over de visiteregeling, zie:

Op deze pagina leggen we u stap voor stap uit hoe u de digitale visiteregeling aanvraagt en hoe de bezoekersapp werkt.

 U kunt de bezoekersapp pas gebruiken als u de visiteregeling voor bezoekers in zone 3 óf een parkeervergunning heeft aangevraagd via het digitaal parkeerloket.

Wat moet u doen?

Van de 'bezoekersapp', die feitelijk een websitepagina is, kunt u snelkoppeling op uw mobiele telefoon of tablet / ipad zetten. U kunt deze dan vinden tussen de andere apps op uw apparaat en zo snel openen.  

Android telefoons of tablets

Beschikt u over een smartphone of tablet met het Android-besturingssysteem (bijvoorbeeld bij toestellen van het met Samsung, Nokia of Oneplus)? Volg dan de volgende stappen om de bezoekersapp op het beginscherm op uw smartphone of tablet te installeren.

  • Open de browser app waarmee u naar internetpagina’s gaat (bijvoorbeeld Chrome, Edge of Firefox).
  • Ga naar de webpagina https://parkeerloket.weert.nl/DVSportal
  • Klik op de opties-knop van de browser. Dit is het pictogram met de 'drie puntjes'.

    Voorbeeldscherm Android.

  • Tik op 'Toevoegen aan startscherm'.

    Voorbeeldscherm Android.

  • U ziet nu snelkoppeling met als naam 'Login'. U kunt dit gebruiken als naam van de snelkoppeling (app) of de naam bijvoorbeeld wijzigen in 'Parkeren Weert'.
  • Klik op 'Toevoegen'.

U heeft nu een App-icoon op uw smartphone of tablet die direct de bezoekersapp opent.

Apple iPhones of iPads (iOs)

Beschikt u over een iPhone of iPad? Volg dan de volgende stappen om de bezoekersapp op het beginscherm van uw smartphone of tablet te installeren.

  • Open de browser app waarmee u naar internetpagina’s gaat (bijvoorbeeld Safari).
  • Ga naar de webpagina https://parkeerloket.weert.nl/DVSportal
  • Tik onderin op de iPhone (bij een iPad bovenin) op de deelknop. Dit is het pictogram met het pijltje naar boven.

    Voorbeeldscherm iOs.

  • Tik op 'Zet op beginscherm'.

    Voorbeeldscherm iOS.

  • U ziet nu snelkoppeling met als naam 'Login'. U kunt dit gebruiken als naam van de snelkoppeling (app) of de naam bijvoorbeeld wijzigen in 'Parkeren Weert'.
  • Klik op 'Voeg toe'.

 U heeft nu een App-icoon op uw iPhone of iPad die direct de bezoekersapp opent.

 

In onderstaande video wordt ook uitgelegd hoe u een snelkoppeling op uw toestel kunt maken.

Instructievideo met uitleg over de werking van het digitale Parkeerloket en de app.
Hierboven wordt een YouTube-video getoond. U kunt deze video ook via de website van YouTube bekijken.

[Logo gemeente Weert]

Instructievideo App maken van de digitale visiteregeling

Als bewoner van Weert, wonend in vergunningshouderzone 3, kunt u gebruik maken van de bezoekersapp. Hiermee meldt u een voertuig van uw bezoek aan- en af. 

Wanneer u de visiteregeling heeft aangevraagd kunt u de bezoekersapp gebruiken. 

Om het u makkelijker te maken leggen we in deze folder uit hoe u van de bezoekersapp, die feitelijk een websitepagina is, een app kunt maken voor op uw mobiele telefoon of tablet.

Let op: volg voor het aanvragen van de visiteregeling eerst de stappen in de instructiefolder ‘Parkeren voor bezoek: digitale visiteregeling en bezoekersapp’ deze vindt u op www.weert.nl/parkeren

App aanmaken op een iOS gestuurd toestel

Beschikt u over een iPhone of iPad? Volg dan de volgende stappen om de bezoekersapp op het beginscherm op uw smartphone of tablet te installeren.
Open de browser app waarmee u naar ‘internetpagina’s gaat. (Bijvoorbeeld Safari)
Ga naar de webpagina https://parkeerloket.weert.nl/DVSportal 
Tik onderin op de iPhone (bij een iPad bovenin) op de deelknop.
Dit is het pictogram met het pijltje naar boven.
Tik op 'Zet op beginscherm'.
U ziet nu de naam ‘Login’.
U kunt dit gebruiken als naam van de app of bijvoorbeeld wijzigen door ‘Parkeren Weert’.
Klik op 'Voeg Toe
U heeft nu een App-icoon op uw iPhone of iPad die direct naar de bezoekersapp leidt.

App aanmaken voor Android gestuurd toestel

Beschikt u over een smartphone of tablet met Android-besturing?
Bijvoorbeeld een Samsung, Nokia of Oneplus.
Volg dan de volgende stappen om de bezoekersapp op het beginscherm op uw smartphone of tablet te installeren.
Open de browser app waarmee u naar internetpagina’s gaat. (Bijvoorbeeld Google of Edge)
Ga naar de webpagina https://parkeerloket.weert.nl/DVSportal 
Klik op de opties knop. Dit is het pictogram met de “drie puntjes” (zie onderstaande afbeelding).
Tik op 'Toevoegen aan startscherm'.
U ziet nu de naam ‘Login’.
U kunt dit gebruiken als naam van de app of de naam bijvoorbeeld wijzigen door ‘Parkeren Weert’.
Klik op 'Voeg Toe'.
U heeft nu een App-icoon op uw smartphone of tablet die direct naar de bezoekersapp leidt.

[Logo gemeente Weert]

Hulp nodig?

Komt u er aan de hand van de uitleg niet uit? Neem dan gerust contact op met parkeerbeheer via parkeerbeheer@weert.nl. Of maak een afspraak via (0495) 575 000.

Is dit de eerste keer dat u naar het digitale parkeerloket gaat? Activeer dan uw account via de volgende stappen.

Logo van DigiD.Bewoners

Heeft u geen DigiD? Vraag deze aan via: www.digid.nl/digid-aanvragen-activeren
Kunt u geen DigiD aanvragen? Neem dan contact met ons op.
Voor meer info over DigiD, zie deze pagina.

Logo - eHerkenningBedrijven

Heeft uw bedrijf nog geen eHerkenning? Kijk dan op www.eHerkenning.nl hoe u deze kunt aanvragen.
Voor meer info over eHerkenning, zie deze pagina.

Eenmalig uw gegevens invullen

Om het parkeerloket in gebruik te nemen, moet u dit eenmalig activeren. U doet dit door uw e-mailadres te koppelen aan uw account:

  • Klik op 'uw accountinstellingen' of klik bovenaan de pagina op 'Welkom, <uw naam>' om uw e-mailadres toe te voegen.
  • Vul bij 'Contactgegevens' minimaal uw telefoonnummer en e-mailadres in en klik dan op 'Opslaan' onderaan de pagina. Let op! De blauwe balk kunt u negeren, u hoeft daar niet op te klikken.)
  • U ontvangt nu een verificatiebericht via e-mail.
  • Ga naar uw 'Postvak IN' van uw mailadres dat u zojuist heeft opgegeven. Hier ontvangt u een e-mail van de gemeente Weert met als afzendadres 'noreply@weert.nl'. In deze mail staat een controlelink waarop u kunt klikken. 
    Tip: kijk ook bij uw 'ongewenste mail' of in uw 'spam'-filter. In sommige gevallen komt de e-mail in een spam-filter of bij uw map 'ongewenste mail' terecht. 
  • Klik op de controlelink in deze e-mail of open deze door de link te kopiëren en te openen (plakken) in uw webbrowser.

 Uw e-mailadres is nu geregistreerd in het parkeerloket. U kunt nu uw digitale visiteregeling aanvragen.

Zodra u ingelogd bent in het digitale parkeerloket, kunt u de digitale visiteregeling aanvragen.

 U komt hier alleen voor in aanmerking als u woont in vergunningshouderzone 3, uw bedrijf is gevestigd in vergunninghouderszone 3 of als u als bedrijf in zone 3 werkzaamheden gaat uitvoeren.

  • Klik op 'Aanvragen' achter het product dat u wilt afnemen.
  • U doorloopt vervolgens een aantal stappen en selecteert daarbij 'Visiteregeling bewoners' en klikt vervolgens op 'Volgende stap'.
  • Bij de stap 'Periode' wordt automatisch een einddatum over 20 jaar ingesteld. Uiteraard kunt u wel eerder uw product opzeggen.
  • Als u alle stappen heeft doorlopen krijgt u een samenvatting te zien met de informatie die u
    heeft ingevuld. Controleer deze informatie zorgvuldig.
  • Bij het totaalbedrag staat standaard € 0,00. Zodra u beschikt over de digitale visiteregeling kunt u zelf uw parkeertegoed via iDEAL opwaarderen.
  • Als u akkoord gaat met de gegevens en op 'Volgende stap' klikt, komt de
    digitale visiteregeling in het overzicht van uw producten te staan.

 U beschikt nu over de digitale visiteregeling. Via e-mail ontvangt u uw inloggegevens (meldnummer en pincode) voor de bezoekersapp.

Inloggen

Als u een digitale visiteregeling heeft aangevraagd via het parkeerloket (zie stap 3 hierboven), heeft u via de e-mail een meldnummer en pincode ontvangen waarmee u kunt inloggen in de bezoekersapp.

Saldo opwaarderen

Nadat u bent ingelogd dient u de eerste keer uw saldo op te waarderen.

  • Klik linksboven op de drie 'balkjes' en klik vervolgens op 'Opwaarderen'.
  • U kunt kiezen voor verschillende bedragen om uw parkeertegoed op te waarderen. Nadat u een bedrag heeft gekozen klikt u op 'Opwaarderen'.
  • Vervolgens betaalt u via iDEAL het gekozen bedrag.
  • Nadat uw betaling succesvol is afgerond wordt uw tegoed opgewaardeerd en kunt een voertuig van uw bezoek aanmelden (zie stap 5 hieronder).

Als u bent ingelogd in de bezoekersapp via uw meldnummer en pincode én u heeft saldo toegevoegd (zie stap 4 hierboven), dan kunt u het voertuig van uw bezoek aanmelden om te parkeren.

  • Vul het kenteken van het voertuig van uw bezoek in.
  • Kies de datum en starttijd en de verwachtte eindtijd voor de parkeeractie en klik op 'Aanmelden kenteken'.
  • De parkeeractie is nu actief en stopt zodra de eindtijd is bereikt.
     Controleer bij het invoeren van de start- en eindtijd welke venstertijden gelden voor het vergunningparkeren in uw straat.

Tip: deel de bezoekersapp met familieleden, waardoor zij het aan- en afmelden voor u kunnen regelen.

Eindtijd tussentijds aanpassen

De eindtijd kunt u gedurende de parkeeractie nog aanpassen. Bijvoorbeeld omdat uw bezoek eerder weggaat of juist langer blijft.

Meerdere bezoekers tegelijk

Het is ook mogelijk om meerdere voertuigen (maximaal 5 kentekens) gelijktijdig te laten parkeren via uw bezoekersapp. U kiest dan na elke parkeeractie nogmaals voor 'Kenteken aanmelden' en doorloopt dezelfde stappen als hierboven.

Tip: Komt een bezoeker vaker bij u parkeren? Bewaar dan het betreffende kenteken in de Bezoekersapp. Dit doet u door 'Kenteken bewaren' aan te vinken en de naam in te voeren zodat u niet hoeft te onthouden van wie dit kenteken is.

Aan- en afmelden bezoek via telefoon

Heeft u moeite met het aan- en afmelden van uw bezoek via de bezoekersapp? Dan kunt u het voertuig van uw bezoek ook telefonisch aan- en afmelden.
 U moet dan wel eerst een visiteregeling aanvragen via het parkeerloket en uw saldo opwaarderen.

  • Om uw bezoek aan te melden belt u naar de telefooncentrale via het telefoonnummer: (0495) 575 555.
  • Vervolgens geeft u de volgende gegevens door aan de telefooncentrale om de parkeeractie te starten:
    • Meldnummer (dit heeft u ontvangen bij uw aanvraag van de digitale visitereling).
    • Kenteken van de bezoeker.
    • De starttijd en de verwachtte eindtijd voor de parkeeractie.

 U hoeft verder niets meer te doen.

Eindtijd tussentijds aanpassen via telefoon

De eindtijd kunt u gedurende de parkeeractie nog aanpassen. Bijvoorbeeld omdat uw bezoek eerder weggaat of juist langer blijft. U belt dan opnieuw de telefooncentrale en doorloopt de stappen zoals die hierboven beschreven staan.

Hulp nodig?

Komt u er aan de hand van de uitleg niet uit? Neem dan gerust contact op met parkeerbeheer via parkeerbeheer@weert.nl. Of maak een afspraak via (0495) 575 000.
U kunt ook deze instructievideo's bekijken:

Instructievideo met uitleg over de werking van het digitale Parkeerloket en de BezoekerApp.
Hierboven wordt een YouTube-video getoond. U kunt deze video ook via de website van YouTube bekijken.

[Logo gemeente Weert]

Gemeente Weert heeft sinds 2022 een digitaal Parkeerloket.
Via het Parkeerloket kunt u een parkeervergunningen en -abonnementen aanvragen, bekijken of wijzigen.
Deze zomer komt daar voor bewoners en bedrijven in parkeerzone 3 ook de bezoekersApp bij. Met de bezoekersApp meldt u zelf het voertuig van uw bezoek aan- en af.

Een voordeel:

U betaalt voortaan per minuut in plaats van per dagdeel. De kraskaart heeft u dan niet meer nodig. Deze blijft wel nog geldig voor gebruik tot 1 januari 2023. Daarna vervalt de kraskaart.

Alles gebeurt digitaal; zo ook de controle door handhaving.

Hulp

Heeft u moeite met online zaken regelen? Dan kunt u het voertuig van uw bezoek ook telefonisch aan- en afmelden. Of deel de bezoekersApp met familieleden, waardoor zij het voor u kunnen regelen. En natuurlijk bieden wij u als gemeente Weert hulp aan. U kunt een afspraak maken met onze parkeermedewerkers. Zij doorlopen dan met u de stappen.

Samen lukt het altijd!

[Logo gemeente Weert]

Wilt u meer informatie? Ga dan naar www.weert.nl/parkeren of bel 0495 575 000.

 

Cookiemelding
Deze site gebruikt cookies. Info / uitzetten Deze site gebruikt cookies. Info / uitzetten